Jaaroverzicht: dit was 2020

Het jaar 2020 zal in ieders geheugen gegrift staan als het jaar van de coronapandemie. Nooit eerder werden we met zo'n ongeziene snelheid gevat door een onbekende vijand, die ontaardde in een wereldwijde pandemie. Gelukkig werd 2020 ook gekenmerkt door beweging, zowel op vlak van infrastructurele en materiële vernieuwing en innovatie, als in onze strategie en beleid.

Coronacrisis

De coronacrisis stelde al onze crisismanagementvaardigheden op de proef, maar we spartelden ons er net zoals vele andere zorginstellingen door. Denken in termen van verbetercycli en procedurematig werken heeft ons ongetwijfeld geholpen.

In ons coronadossier lees je hoe onze medewerkers deze moeilijke periode beleefden, met getuigenissen vanuit het team ziekenhuishygiëne, de spoedafdeling en de dienst Intensieve Zorgen. Ontdek hoe ziekenhuishygiëne opnieuw een ‘hot topic’ werd, hoe we op zoek gingen naar patiëntgerichtheid in tijden van afstand en hoe samenwerking, dankbaarheid en solidariteit onze medewerkers sterker uit de crisis deed komen.

2020 was ook…

• Een jaar in beweging, met een vernieuwde visie en medewerkerswaarden, maar ook met infrastructurele wijzigingen en de installatie van een nieuw NMR-toestel.
  • Een jaar waarin we onze kwaliteitskoers verder zetten, met een duidelijke focus op patiëntgerichtheid en een herbevestiging van het ziekenhuisbrede kwaliteitslabel als kers op de taart.
  • Een jaar van samenwerking, binnen en buiten de ziekenhuismuren, met de officiële oprichting van het ziekenhuisnetwerk Gent als hoogtepunt, maar ook met de langverwachte opening van een huisartsenwachtpost annex de spoedafdeling en de samenwerking voor het geriatrisch zorgproces met UZ Gent.

Digitaal jaarverslag

Ook dit jaar kozen we opnieuw voor een digitaal jaarverslag.
Klik hier om alle verhalen en thema’s te ontdekken. Veel leesplezier!

Afdrukken E-mail