Week van de diëtist: Tip 4 - Gezonde voeding, gezond gewicht, en voldoende lichaamsbeweging


Van 18 tot 24 maart 2019 zetten diëtisten hun beroep in de kijker via de Week van de Diëtist. De campagneslogan dit jaar is ‘50% EXTRA’. Op onze website vind je deze week elke dag een tip voor een gezond voedingspatroon.  Vandaag: gezond zijn hangt af van drie factoren: voeding, gewicht en lichaamsbeweging.

Een goede gezondheid is verbonden met een gezonde voeding, een gezond gewicht en voldoende lichaamsbeweging.

weekdietist4

Voedingspatroon

Probeer regelmaat te brengen in je voedingspatroon en eet op een gestructureerde manier.

  • Sla geen enkele maaltijd over en beperk je tot 3 hoofdmaaltijden en 3 gezonde tussendoortjes.
  • Varieer voldoende in de voedingsmiddelen en gebruik seizoenproducten.
  • Neem voldoende tijd om te eten.
  • Bekijk het etiket van de voedingsmiddelen en gebruik calorierijke voedingsmiddelen in zeer beperkte mate.
  • Gebruik de voedingsmiddelen in de juiste verhouding en kies zo weinig mogelijk ultrabewerkte voedingsmiddelen.

Gewicht

Vermijd het jojo effect van je gewicht. Denk eraan: bij overgewicht zorgt 10% gewichtsverlies al voor een enorme gezondheidswinst.

Bewegen

Voldoende bewegen is goed voor onze gezondheid en ons gewicht. Vermijd vooral lang stilzitten!

Afdrukken E-mail