• Vragen over het coronavirus?

    Vragen over het coronavirus?

    Hier vind je het overzicht
    van preventieve maatregelen
    om patiënten,
    bezoekers en medewerkers
    te beschermen tegen
    besmetting met
    het coronavirus.

    Meer info

  • Je bent bezoeker?

    Je bent bezoeker?

    Een bezoek brengen aan
    familie of vrienden?
    Hier vind je alle praktische info.

    Meer info

  • Van harte welkomin het AZ Oudenaarde

    Van harte welkom
    in het AZ Oudenaarde

    Ruim 65 artsen en 500 medewerkers
    zetten zich dagelijks in voor
    het welzijn van iedere patiënt.

    Meer info

  • Je bent patiënt?

    Je bent patiënt?

    Vind alles wat je wil weten over de
    praktische, administratieve en
    financiële aspecten van je verblijf.

    Meer info

  • Kwaliteit staat voorop!

    Kwaliteit staat voorop!

    De kwaliteit van vandaag is
    onze reputatie van morgen.
    Leer meer over onze verbetercultuur.

    Meer info

Verdere afspraken bij het verblijf ouder en kind


Om de huishoudelijke sfeer te bewaren en als bijdrage tot een goed functioneren van de dienst mag je in de mate van het mogelijke zelf instaan voor de verzorging zoals wassen, temperatuur opnemen, luiers verversen, voeding geven, medicatie via de mond en aerosol.

Mocht je problemen ondervinden bij het uitvoeren van deze zorgen, contacteer dan de verpleegkundige. Om de toestand van jouw kind optimaal te kunnen volgen, is het van groot belang dat je spontaan verslag uitbrengt van wat je observeert bij je kind. Verzorging, controles en medicatie moeten ook tijdens de nacht verstrekt worden, het is dan ook niet te vermijden dat je nachtrust verstoord kan worden.

Omwille van de rust van andere patiënten en/of mogelijk infectiegevaar vragen wij je zoveel mogelijk op de kamer te blijven. Wanneer je als ouder de dienst eventjes verlaat, gelieve de verpleegkundige hiervan te verwittigen.

Praktische informatie:

  • Het ontbijt wordt op de kamer opgediend. Voor middag- en avondmaal kan je terecht in de cafetaria. Een fles water kan je op de dienst verkrijgen.
  • Televisie: afstandsbediening te verkrijgen bij de verpleging.
  • Telefoon: codenummer te verkrijgen aan de receptie.
  • Lectuur: te verkrijgen aan de receptie.
  • Koude en warme dranken en snacks: automaten in de cafetaria en aan de lift op de verdieping.
  • Gelieve je kind niet mee te nemen naar beneden, tenzij je hiervoor toelating hebt.